Home!

Förlåt för ingen uppdatering igår när jag kom hem, men det hände så mkt så jag hann inte!
plus att jag somnade runt 10-11 höhö..

Men nu ska jag berätta allt som vi gjort!

Onsdag:
Det började med att jag åkte tåget till uppsala. som vanligt.
Där mötte jag upp Hanna, Michaela, Emily och Linn och vi gick dit bilarna var som skulle ta oss till först vandrarhemmet!
Så när vi kom dit så packade vi upp och fixade oss. Gick och handlade lite också, och sedan när vi skulle åka till solvalla så hade bilarna fått böter HAHA!!
När vi kom till solvalla så stod vi utanför och glodde lite och sedan gick vi in dit.
Vi kollade runt lite och fick sedan gå och äte lunch!
Sedan hade vi någon föreläsning om travare.. intressant eller inte kommer jag inte svara på men gissa. snaaark...
Sedan fick vi kolla lite när dom tränade på stora banan vilket var roligt haha!
Fick sedan stå och kolla när unghästarna tävlade och sedan gå upp och kolla längst upp på solvalla hos dom som kollar om hästen blir utesluten(?) eller inte!
Sedan har jag fööör mig att det var middag haha!
Sedan tror jag att det var då vi gick till en
Sedan fick vi gå ut på banan och kolla vid starten osv, det var en riktig häftig känsla eftersom att dom tävlade samtidigt som vi gick runt där inne!
Efter vi hade gjort det där så var det dags för oss att åka tillbaka till vandrarhemmet.

Torsdag:
Vaknade, fixa mig och käka sedan frukost!
Sedan var det bara att dra till solvalla.
Vi är 16st i hästlinjen så vi dela upp oss på 6 och vi i min grupp fick börja med att köra!
Vi körde på små shettisar hahaha sååå söta!
Vi körde runt koner och fick först en skiiitseg häst.. så det var tråkigt. Men sedan fick jag en häst som det var full rulle på så haha det var liite roligare!
När vi kom tillbaka till stallet så tog vi av allt från hästen samt borsta osv, sen var det lunch.
Efter lunchen så fick vi gå till veterinären för hon skulle söva en häst, så vi fick vara med och se hur det gick till. var faktiskt jätte intressant! och vi gick också se hur dom förbereder hästen för en operation. precis innan dom skär. Efter det så gjorde vi iordning några russ och fick ut i skogen och köra!
det var en lite grym känsla, fast det kändes verkligen inte som att det var jag som körde som att hästarna travar på ett led.. och då travar ju hästarna som den framför.
När vi kom tillbaka så gjorde vi iordning hästarna och sedan fick vi gå hem.
när vi kom hem så duschade vi och sedan drog några till kista, några till max, några till pizza hut fast jag och hanna är så udda.. så vi drog till donken! naaajjzzz!
Satt där och snackade och sedan kom michaela! och då satt vi där i några timmar och snackade! sjkuuut trevligt!
Drog sedan tillbaka till vandrarhemmet och faaan vad vi flumma och var.. skumma... tåg knäppobilder osv hahaha skitkul verkligen!

Fredag:
Som att vi fick köra shettisarna på torsdagen så var det den andra gruppens tur.
Så min grupp fick mocka! gick bra, för jag mockade med hanna och då fick jag ju någon att snacka med höhö!
Efter det så var det faktiskt redan lunch, så ja. äta? haha! Sen vid maten så skulle jag och hanna gå och hämta mer mat så vi lämnade våra brickor vid bordet, men när vi kommer tillbaka så hade några gubbar tagit vårat bord HAHA! SNÄLLT!!!
Efter lunchen så skulle vi göra iordning dom stora hästarna för vi skulle få köra på den stora banan!
Det var verkligen gryyymt kul! Inte något man får göra ofta direkt haha.
men tyckte det var tråkigt att vi inte fick köra så fort som dom gör i tävling men ändå!
Sedan tog vi in hästarna och duschade som osv.
Sedan slutade vi.


Några från klassen


Jag som tog kortet på Michaela och Hanna.. och nej jag kan inte ta kort.


Jag! erkänn söööt!?


Hanna och Jag, lite charmig sådär!


Jag, Hanna och Linn!


Hanna jag Linn


Fiina Michaela! - som inte ville vara med på kort


Lärarna!


Några hästar och Anna!


Några hästar, Anna och emma!


Hästar!


Hahha Michaela!!


Tyson och jag!
för att skryta. han har vunnit V75 ;)


Anna, jag och Hanna!


Anna, jag och Hanna!


Jag HAHA


Jag och Emo Hanna!


Kristin, Anna, Michaela, Jag, Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0