Gymnasium.

Den här veckan är det ju sagt att vi i 9an kommer få våra inloggningsuppgifter till gymnasiumvalen.
Jag är båda nervös men ändå inte på samma gång.
Det är ju inte så många som vet vad dom ska gå eller vad dom vill bli. Men jag har ju vetat det i kanske 2år.
Jag vill bli polis.
Eller rättare sagt kan man säga att jag vill bli ridande polis.
Min dröm är ju att få jobba på polisrytteriet på lidingö, menmen.
 Jag har kollat på en massa gymnasium nu och jag vet vad som behövs för att komma in på polishögskolan.

Mina gymnasietval:

 

  1. Bobergsgymnasiet - AWARE! Sammhälls linje med inriktning på Rescue Education typ. (Ånge)
  2. Jensen gymnasium - BF: Pedagogik och ledarskap (Stockholm västra)
  3. Arlanda gymnasium - risk och räddning (Rosersberg)
  4. Plusgymnasiet - Skydd och säkerhet (Någon stans i sthlm innerstad)
  5. Mikael elias teoretiska gymnasium - samhällsvetenskapsprogrammet ( Sollentuna lr Stockholm innerstad)

Jag funderar verkligen på att gå på det första.
Fördel är att när man gått klart så kan man söka jobb vart man vill i hela världen!
Men nackdel är att jag är så hemkär och vet inte riktigt om jag klarar av att bo på internat.
Men det e ju skönt också att få komma bort och bo själv och sen komma hem ibland.
Man förlorar vänner, men som sagt, äkta vänner stannar för evigt eller?;)
Men man träffar ju en massa där!
Och det är en liten skola och det e ju skönt, ju minder desto mysigare.
På det gymnasiet så riktar dom in sig på:
Försvarsmakten
Räddningstjänst
Polis
Fjällräddning
Hjälporganisationer
Naturorganisationer
Samhällsplanering
SOS

Jag tycker det verkade riktigt bra och det blir kanske bättre om man bor där för att då så verkar man fokusera sig mer på skolan för lixom, vad f*n finns att göra i ånge!?(ligger strax utanför sundsvall)
Men dom har också speciellidrott så man får välja.
Och då kan man välja ridning och det känns ju bra att jag får allt jag vill i ett paket HAHA!

http://www.bobergsgymnasiet.se/
http://www.awareprogrammet.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0