I lördags hände det som inte får hända..

JAG RAMLA AV HÄSTJÄVLEN!!
eller rättare sagt. HAN BOCKA AV MIG!
Och det var inte värsta. Den jävlen sprang hem till stallet! och lämna mig!
Som tur va Jessica med så fick hjälp till stallet.

Aja tycker vi tar allt från början:
Kom till stallet och bådde som bäääst!
Eftersom jag skulle få träffa min bebis så är det ju såklart att jag mår bra?
Vi började rida och Jessica skulle gå på bilvägen och möta oss så red jag skogen runt.
Han var sååå duktig och vi travade jätte mycket!
Kan tyvärr inte galoppera på väglaget inte är ok.
Men iallafall så red vi på en väg mellan två åkrar och sen när vi ridit över den så mötte vi en häst.
Det var Axe med ägare.
Hon frågade om vi skulle tillbaka till stallet men det skulle vi ju inte! Utan vi skulle svänga upp på en väg mot hem men sedan svänga upp i skogen.
Men vi red liten stund tillsammans och snackade. Sen kom Jessica och då passade jag på att stå stilla så Axe red före tills Happy inte kunde se honom mer.
Men det gick ju inte bra.
Vi sket iallafall i att rida upp i skogen och red fram lite så kom vi till en äng.
Vi red ut där och skulle jag bara trava/galoppa fram och tillbaka.
Men då får han värst fnattet och börjar bocka och jag ramlar av.
Jag kastar mig upp och ropar på honom för han galoppera iväg.
jag började springa efter honom  men han sket totalt i mig och jag sprasng med snö upp till knäna över en hel jäävla äng!
snacka om ont nu efter.
Men träffade Camilla hon som äger stallet på vägen och hon skulle rida till stallet och kolla om han var där.
Efter jag sprungit över ängen så stog jag och tittade om jag såg honom.
Men sen kom Jessica bakom mig och då släppte jag allt och började stor böla HAHA!
Gick sedan till stallet storgråtandes. Trodde min lilla Happyy hade blivit överkörd eller något.
Men när jag kom till stallet så hade dom i stallet släppt in honom i boxen. Han bara stod när och glodde på mig.
Men jag var tvungen att hoppa upp och rida några varv på volten!
HAHA..
Det roligaste var att Jessica filmade allt! XD




andra bilder från dagen:



HAHA ashärlig bild ju!


sötaste<3 HAHA


Efter jag hoppade upp efter jag hade ramlat av



Jag och Happy efter! Han e ju världens gulligaste fast världens busigaste ;)



Kommentarer
Postat av: Jennifer

HAHAHA! Fan vad kul att hOn filmade X'D men stackare såg ut att gå lite illa..

2010-02-10 @ 20:02:49
URL: http://jenniiffeerr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0